onsdag den 21. august 2013

Yndlingskjolen, nu med neon

Så fik jeg syet en søster til min grønne sommerkjole, en dejlig nem model, som kan laves på en aften:











Stoffet er, som tidligere nævnt fra Stofdillen og det neonfarvede tittebånd er fra Betty P. (Og i ovnens spejlbillede ser man, hvorfor jeg har tid til at blogge idag; mine piger står for aftensmaden!)

Jeg er rigtig glad for kjolen, stoffet er blødt og behageligt, og jeg tænker at kjolen også kan bruges til vinter med strømpebukser og en cardigan.

Der var stof nok til en bluse efter samme mønster. Sjovt, så anderledes stoffet bliver med en anden farve kant:





4 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot- og dejligt at man lige kan tegne en model der sidder godt af og selv lave en ny :-) Tak for linket til Stofdillen- der skal jeg da vist lige ind og kigge :-)

    SvarSlet
  2. Tak skal du ha´! Og ja, Stofdillen er værd at kigge forbi!

    SvarSlet
  3. Ja, de er meget fine! Jeg er nødt til at høre lidt mere om kanten: er det elastik eller fast bånd du bruger?

    SvarSlet
  4. Tak! Det neonfarvede er fast, det sorte på blusen er elastik. Min erfaring er, at elastik er bedst, da det ellers har en tendens til at "flappe" ud. Det problem har jeg også lidt med kjolen; kanterne skal helst presses den rigtige vej efter vask.

    SvarSlet