torsdag den 7. marts 2013

Hjemme hos mig #2

Jeg har desværre ikke noget arbejdsværelse/krearum. Min arbejdsplads er spisebordet, og det kan jo være lidt af en udfordring. Min symaskine bliver pakket frem og tilbage rigtig mange gange på en uge, og familien må finde sig i, at projekterne indimellem tager magten over stuen. I soveværelset har jeg et skab til mine materialer. Her har jeg stofrester osv. i klodskasser af plastik. Når jeg er i gang med at projekt får det sin egen klodskasse, så det nemt kan tages frem og pakkes væk igen. 



Der er dog også fordele ved at familien på denne måde følger mine projekter, nemlig at mine store piger bliver inspireret til at gå i gang med deres egne små projekter.
F.eks. syede Caja på 13 en pude af resterne fra det tæppe jeg har lavet til hende..



...og hun snuppede hurtigt resterne fra mit Bella-tæppe og gik i gang med et (endnu ikke færdigt) Ipad-cover:





Linnea på 10 har syet denne lille taske til sig selv af rester fra et par børnetæpper. Jeg synes det er godt klaret uden hjælp!



Jeg synes det er dejligt at jeg kan smitte dem lidt med min sy-lyst. Og så er det bare hyggeligt at sysle sammen!

1 kommentar:

  1. Du og pigerne fortjener sørme et rigtigt krea-rum!! Mon ikke snart manden i huset trænger til at få sit spisebord tilbage og griber hammeren ;-) Dejligt at se hvordan kreativiteten smitter af på næste generation, den arv er fantastisk at give videre!
    Kærlige og inspirerede hilsner fra lillesøster

    SvarSlet