søndag den 3. marts 2013

Hjemme hos mig


Det er ikke kun stof, jeg samler på, jeg er også vild med flotte og sjove ting til hjemmet. I mit køkken har jeg mange dåser, både nye som disse:

De er først og fremmest valgt p.g.a. de flotte farver
...og gamle som disse tre "kaffesøstre", som jeg har arvet fra min mor, den største samler jeg har kendt:


I den ene er der hele kaffebønner, den anden malet kaffe og den tredje instant kaffe.

Fra min mor har jeg også denne gamle dåse med motiv fra Kronborg slot:
Da jeg var barn blev den brugt til knækbrød
Nu rummer den mit sygrej.

Jeg samler også på fajance, bl.a. fra finske Arabia:




Kander kan man ikke få for mange af...



Og fra Aluminias Marselis serie:


Jeg synes det står perfekt på min mormor og morfars gamle skab.

Der er heldigvis også et par kander der passer til!

Det var alt for denne gang, god søndag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar