fredag den 21. juni 2013

Drengebukser

Jeg har været i gang med at forny Antons sommergarderobe, bl.a. har jeg syet bukser efter mønster fra minikrea. Det er gode, enkle mønstre, der er lette at gå til, og med mange forslag til variationer. Mønstret, jeg har brugt hedder posebukser str 4-10 år, og indtil videre er det blevet til to par.

"Myrebukserne" er Antons favorit, han elsker detaljen med myrene på lommerne.







Myrestoffet er en rest, jeg engang har købt i stof 2000. Pipingkanten er bare almindeligt skråbånd.

Næste par var tænkt som korte bukser til sommerbrug:


Stoffet er en lækker kraftig bomuld fra Stofdillen. Det vender jeg tilbage til i et senere indlæg.
Jeg har kortet en del af benene, og lavet et par læg forneden, så de ikke blev alt for brede, når nu elastikken var udeladt:




Det er svært at fange Anton i et øjeblik, hvor han står stille, det her var det bedste, jeg kunne klare. Men på trods af den ringe billedkvalitet, kan man vist godt se, at bukserne ikke ligefrem er korte! Men jeg er nu godt tilfreds alligevel, og så kan det jo også være, de holder til en ekstra sæson!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar