tirsdag den 18. juni 2013

Nederdele

Når vejret er godt er det svært at komme til symaskinen, jeg vil hellere bruge tiden i haven, når jeg endelig har fri. Så det er ikke så meget, jeg får produceret for tiden. Et par små, nemme projekter er det dog blevet til:

Hos Loppe-shoppe har jeg fundet linket til at beregne mål på rundskårne nederdele. Det er simpelthen så nemt, og resultatet bliver pænt, både i fast stof og i jersey. 
Jeg har syet en kvart sol til mig selv, stærkt inspireret af Loppe-shoppes:



Den er syet i en blød bomuldschambrey fra Stof og Stil. Skråbåndet forneden er neongrønt. Jeg har valgt at sætte rib foroven, der er jo nok, der fylder omkring maven i forvejen, jeg behøver ikke en masse rynker også!

Til min toårige niece Fanny har jeg syet en halv sol i mønstret jersey. Den poserer hun i her, med strutmave og rottehaler:
Er hun ikke skøn?


Jeg skal have syet mange flere nederdele til mig selv og pigerne, og vil også anbefale dig at prøve. Hel- og halvsol-beregneren finder du her
God fornøjelse!

1 kommentar:

  1. Jo, hun er fin :-) og meget glad for nederdelen! Og nu har jeg skiftet elastikken, så den kan komme op på (strut-)maven. Den skal heltcsikkert pakkes med i tasken til sommerhuset!
    Er i øvrigt gået igang med en toilettaske i sødt stof med elefanter fra Malika og Rosa, for selvom man kun er på farten med en enkelt overnatning, skal tandbørsten da have et fint hjem, synes moderen...

    SvarSlet