torsdag den 17. oktober 2013

Hjemmesko

Forleden fandt jeg denne sko i gemmerne. Den er str ca 2 år, og har tilhørt Caja, som fylder 14 år idag. Den er godt slidt, og der er kun den ene, så jeg ved ikke, hvorfor den ikke er røget ud for længe siden. 


Da mine piger var små, syede jeg masser af disse hjemmesko til dem, de er enkle at sy og sidder godt på foden. Jeg var altid på jagt efter egnede skindrester, det er ikke så let at finde noget, der er blødt nok til de små barnefødder. Da jeg forleden så dette indlæg var jeg ikke fri for at ærgre mig lidt over, at jeg ikke før havde tænkt på at sy skoene i stof. For det er jo oplagt, og desuden den perfekte måde at få brugt mindre stykker stof på.

Så nu har jeg syet et par til min niece Ingeborg:





De er foret med fleece, og sålen er lavet af et stykke af det samme skind, som jeg syede Cajas sko i for 12 år siden. Det er da godt, man aldrig smider noget ud :-)

2 kommentarer:

  1. Hvor er det en hyggelig historie og hvor er de bare fine :-) Heldigt at du har mange flere små kolde niece- fødder at producere til, ik'? Vi sætter dem i hvert fald på ønskelisten!
    Er spændt på at se, hvad du mere får lavet denne weekend, det er så inspirerende at følge med i.
    Kh fra mindste-niecens mor

    SvarSlet