søndag den 20. oktober 2013

Til daglig glæde

Jeg har alt for meget stof og alt for lidt tid. 

Kan ikke lade være med at købe, hvis jeg falder over noget særligt. Eller bare noget billigt.

Så nu har jeg lovet mig selv, at jeg i den kommende tid kun må bruge, hvad jeg allerede har. 

Ingen nye indkøb, nu skal der tømmes ud i lageret.

Men der er nogen stykker stof, som jeg ikke klipper i, uden at have tænkt mig godt om først. Dette er et af dem:



Det er et gammelt marimekko-print, som stammer fra min mor, og som hun havde gemt på siden engang i 70-erne. 

Jeg har længe gerne villet sy noget særligt af det, og idag blev det så til et penalhus.

Så ved jeg nemlig, at jeg vil glædes over det, og tænke på hende hver eneste dag. 







Foret er også gammelt stof, nemlig et stykke af en sødahl-dug, jeg engang har købt i en genbrugs, og lynlåsen havde jeg i gemmerne.



Så nu er jeg klar til at starte igen efter en dejlig efterårsferie, hvor der både blev plads til en voksentur til Barcelona, lidt arbejde, tid ved symaskinen og hygge med familien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar