tirsdag den 19. februar 2013

Lidt om materialer


Jeg er hele tiden på jagt efter flotte stoffer og i gang med at planlægge nye tæpper, jeg skal sy. Ind imellem tager jeg det hele frem og lægger det i forskellige bunker, for at se, hvad der kunne passe sammen. Her er et par eksempler på tæpper, der skal laves, når jeg har fået samlet lidt flere stoffer:



 










Jeg gemmer billeder som disse på Pinterest. Det er en god måde at holde styr på sine idéer på, og så er de også lige ved hånden, hvis man skulle falde over et godt tilbud. 

Forleden gjorde jeg nogle gode stofkøb i IKEA. Jeg tænker, de især er velegnede som bagsider:


Især det forreste er jeg ret vild med; det hedder Ullabella, og jeg har tænkt mig at bruge det som bagside til det sort-hvide tæppe, jeg samler sammen til. Og med en meterpris på bare 19 kr kan man jo godt tillade sig at købe et godt stykke!

Idag kom pakken med det mellemfor jeg skal bruge til de 1088 kvadrater. Jeg har hidtil primært brugt almindeligt pladevat af polyester, men jeg kunne godt tænke mig at prøve noget med lidt mere tyngde. Til Cajas tæppe brugte jeg noget meget tykt bomuldsvat fra Stof og Stil, men det var simpelt hen så besværligt at quilte, fordi det var så tykt. Nu tror jeg, jeg har fundet det helt rigtige: På Hannes Netbutik http://hannesnetbutik.dk/shop/frontpage.html fandt jeg et mellemfor af 80% bomuld og 20% polyester. Det hedder Heirloom og koster 120 kr pr meter. Jeg bestilte fredag aften og pakken kom idag tirsdag, så det var dejligt hurtigt. 

Vattet virker tyndt og lækkert, og jeg glæder mig til at prøve det af. Jeg købte også en dåse spraylim, som jeg bruger når tæpperne skal "samles". Den kostede 80 kr hos Hanne, den sidste gav jeg 125 for! Og så fik jeg en pakke synåle i gave. Alt i alt en behagelig handel!

1 kommentar:

  1. Hej Camilla
    Tak for de meget fin ord - håber snart at " se dig igen"... smiler..

    Hilsen Hanne
    www.Hannesnetbutik.dk

    SvarSlet