mandag den 1. april 2013

Mere patchwork

Min mand fyldte 40 forleden, og han havde ønsket sig et sengetæppe til vores seng, så det skulle han selvfølgelig have! Helt færdig blev jeg nu ikke; det er svært at lave sådan noget i hemmelighed, når man ikke har et rum, hvor man kan lukke døren. Men nu har jeg da fået oversiden færdig:



Nu mangler jeg bare det mindre sjove; at montere med bagside og mellemfoer, samt at quilte. Jeg har ikke prøvet at lave så stort et tæppe før, og jeg har på fornemmelsen at der bliver plads til en del overspringshandlinger inden da. En af dem er jeg allerede startet på, nemlig det sort-hvide tæppe, jeg længe har haft planer om at lave:





I dag var vi til familiepåskefrokost hos min far. Her kunne jeg ikke lade være med at tage et par billeder af dette tæppe, som min mor engang købte i en genbrugsbutik:



Det er håndsyet, og helt sikkert ikke noget, jeg havde tålmodighed til, og da slet ikke i de glatte stoffer, der er brugt. Men er det ikke bare flot?





Påskeugen har jo ikke været nogen succes rent vejrmæssigt. Til gengæld har man ikke behøvet at have dårlig samvittighed over at sidde inde og sysle. Så jeg har nået dejlig meget i ferien. 
I morgen er det så hverdag igen; en hverdag som jeg ikke kender indholdet af. Jeg er nemlig lockoutet, og må derfor ikke fortsætte på det seks ugers efteruddannelsesforløb, som jeg startede på ugen før påske, og som jeg var vildt glad for. Det er en enormt frustrerende situation, som selvfølgelig også har kostet mange bekymringer og ærgrelser ugen igennem. 
Jeg håber virkelig, at konflikten afsluttes hurtigt og med en løsning, som vi alle kan være tilfredse med. Indtil da må vi jo bare prøve at få det bedste ud af dagene!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar